I am the living bread which has come down out of heaven: if any one shall have eaten of this bread he shall live for ever. John 6:51

2007年12月26日

詩篇 23 新解!

詩篇 23 新解!

The Lord is my Shepherd 
耶和華是我的牧者
    •  That's Relationship ! 那是關係


I shall not want.
我必不致缺乏

    • That's Supply ! 那是供應
 

He maketh me to lie down in green pastures. 
祂使我躺臥在青草地上

    • That's Rest ! 那是休息
 

He leadeth me beside the still waters.
領我在可安歇的水邊 

    • That's Refreshment ! 那是精力的恢復
 

He restoreth my soul  
祂使我的靈魂甦醒

    • That's Healing !   那是治癒
 

He leadeth me in the paths of righteousness,
為自己的名引導我走義路
    • That's Guidance ! 那是領導


For His name sake.
( 為祂自己的名的緣由 )
    • That's Purpose ! 那是目的
  

Yea, though I walk through the valley of the shadow of death,
我雖然行過死陰的幽谷
    •  That's Testing !  那是試探
 

I will fear no evil, 
也不怕遭害

    • That's Protection ! 那是保護
 

For Thou art with me. 
因為你與我同在
    •  That's Faithfulness!  那是信實
 
 
Thy rod and Thy staff they comfort me.
你的杖、你的竿都安慰我
    •  That's Discipline !  那是管教
 

Thou preparest a table before me in the presence of my enemies.
在我敵人面前,你為我擺設筵席
    •  That's Hope ! 那是希望
 

Thou anointest my head with oil.
你用油膏了我的頭
    •  That's Consecration ! 那是聖化
 

My cup runneth over.
使我的福杯滿溢

    • That's Abundance ! 那是豐盛
 

Surely goodness and mercy shall follow me all the days of my life.
我一生一世必有恩惠慈愛隨著我
    • That's Blessing ! 那是祝福
 

And I will dwell in the house of the Lord… 
我且要住在耶和華的殿中
    •  That's Security! 那是安全
 

Forever
直到永遠
    • That's Eternity ! 那是永恆



What is most valuable, is not what we have in our lives;
but WHO we have in our lives.
最有價值的,不是我們生命中擁有什麼;
而是我們的生命中擁有那位。
 


「將生命完全交托給上帝的合理性」。
  第一點:上帝是全知的,他比任何人都清楚什麼對我是最好的。
  第二點:他是全能的上帝,有能力為我成就最好的。
  第三點:上帝遠比任何人都愛我。
「因此,我所能做最合乎邏輯的一件事就是將我的生命交托給上帝。其餘我還能說些什麼?又何必多說什麼?」 Lewis Sperry Chafer

沒有留言: